Nytt hopp

Intressant att läsa mitt eget inlägg från igår förmiddag. Hur förtvivlad jag kände mig då, och hur snabbt det sedan kan vända och kännas lite bättre igen. Jag känner mig själv rätt så bra, jag vet vad jag mår bra av. Det är en väldig fördel när man mår dåligt.

Jag vet att jag mår bra av motion, men igår blev det ingen träning på gymet, jag bestämde att min kropp behövde vila efter fem dagar på raken. Så det fick bli en promenad istället, en promenad till den närliggande ridskolan som jag ännu inte besökt. När jag kom dit stog en stor och vacker häst vid staketet och såg ensam och uttråkad ut. Jag gick fram till honom och sträckte försiktigt in handen. Han nosade på mig och lät mig klappa försiktigt. Efter några klappningar bestämde han sig för att han gillade mig, och jag fick klia och gosa hur mycket jag ville. Jag stog länge, länge och klappade. Jag mår väldigt bra av att klappa djur, och av att gå promenader.

Efter en snabbdusch blev det glöggfika hos min bekant. Hon är betydligt äldre än jag, har barn i 18-20 årsåldern. Förutom hennes barn var jag yngst på glöggfikat, den äldsta var en kvinna i 70-årsåldern. Kanske är det just därför det känns så otroligt befriande att vara där, att vara i ett helt annat sammanhang än vanligt. Känna sig lite omhändertagen.

Ännu bättre mådde jag när min vän ringde och föreslog att vi skulle ses, han behövde hjälp att skruva ihop ett skrivbord han just köpt. Det var väldigt befriande att träffa honom igen, och jag har ett sundare förhållningssätt till vår rellation nu. Jag tror både han och jag mår bättre av att jag inte försöker hjälpa honom så mycket som jag försöker. Att jag inte behöver känna det ansvaret.

I går kväll var vi sedan på krogen och jag fick lära mig lite bra raggningstips. Det var väldigt lärorikt och spännande, och jag vill gärna praktisera snart! Vet inte om jag vill ha ngt one night stand, men i alla fall träna på att dra till mig uppmärksamheten och "spela" lite. Testa mina kunskaper. Jag stannade över natten hos min vän, fick frukostsällskap och hjälpte till med lite mer saker i hans nya lägenhet. Och ikväll har jag ägnat flera timmar åt att fixa händer, fötter, naglar och ben. Hemmaspa helt enkelt. Just nu känns det ok att vara ensam. Inte bra men helt ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0