En bra och intressant kväll

Jag bestämde mig ganska tidigt igår för att försöka ha en trevlig kväll och inte bara hänga framför soffan. En av mina killkompisar var väldigt lättövertalad, och vi gick tillsammans ut för att dricka drinkar. Hamnade på en väldigt trevlig hotellbar vi båda gillar - lyxigt, soft och duktiga bartenders.

                                                       

Jag började dricka en New york sour (bilden ovan). En spännande drink, en Whiskey sour med en skvätt rödvin. Faktiskt mycket godare än vad det låter. Kom bara ihåg att det är svårt att se söt och glad ut när man dricker en sour... ansiktet har en förmåga att skrynkla sig lite när man känner den sura smaken...

Det roligaste med att gå ut har jag upptäckt, mera nu sedan jag blev singel, är att observera och integrera med andra människor. Det här var typerna jag stötte på igår:

* "Bönderna" (är turister eller inflyttade till Stockholm från något mellansvenskt län). Spanar in en direkt när man kommer in, och kommer oftast med en klumpig kommentar som inledningsfras. Blir snabbt alldeles för full. Beställer in en öl och en hotshott, och tjatar på kompisen att dricka trotts att han är tveksam. Är nervös och blir pratsam, och låter inte tjejen han raggar på få en syl i vädret. Eller åtminstone avbryter henne. Försöker skapa kontakt genom att beställa in samma som hon dricker (en söt tjejdrink). Försöker sedan skåla så drinken skvalpar över och spills ned i hennes knä.

Raggningsfaktor: Typ minus två på en skala från 0-10

Tips: Du blir inte trevligare ju mer du dricker. Det är bara du som inte märker av hur otrevlig du blir. Drick det du gillar att dricka - och drick gärna alkoholfritt. Få saker imponerar så mycket på en tjej som en nästan nykter kille som ger dem uppmärksamhet (det signalerar att han inte bara är fyllekåt utan kanske genuint intresserad av just mig). Försök lära dig storstads-vett-och-etikett. Man skålar inte med en odrucken drink - det säger sig nästan själv. Och framförallt - låt tjejen prata! Oavsett vad hon pratar om, se intresserad ut och ställ följdfrågor! Försök inte imponera med egna historier.

* "Snygga killkompisarna" - kompisar som har trevligt tillsammans men som umgås så mycket med varandra att de kan prata med någon annan också. Dessa har hög raggningsfaktor, så hög att man faktiskt tar lite av initiativet själv. Här gäller det att hitta en bra ursäkt att komma i närheten, avvakta rätt tillfälle och när man märker att de tillfälligt fått slut på samtalsämnen så inleder man en konversation. De har ofta intressanta jobb och reser mycket. Här gör det inget om de pratar - det är ju jag som raggar! I det här fallet var den ena upptagen, och den andra skulle hem tidigt och sova. Så mitt raggande misslyckades. Men jag var inte ute efter att gå hem med ngn, utan bara för att testa tekniker så jag var nöjd ändå.

Raggningsfaktor: Varierar med intellekt och snygghet, men oftast 7-10.

* "Snygga tjejkompisarna" - KAN vara samma som "snygga killkompisarna". Men tjejer är oftast mer svårraggade än killar. De kan lätt blänga surt och sluta sig ännu tätare i sin konversation om man försöker vara social med dem. Men här är det också man själv som raggar, så de gånger de VILL följa med hem så är raggningsfaktorn hög. Problemet är bara vad de anser att man själv har för raggningsfaktor.

* Snygg, välklädd äldre man - Jag blev förvånad över vad trevligt jag hade och vad attraherad jag blev av en man mer än 15 år äldre än jag. Mycket trevlig konversation, och han var nog den jag var närmast att gå hem med. Men jag var som sagt inte intresserad av det, och han verkade inte vara det heller. Men vi hade ett fantastiskt trevligt samtal om företagskultur, coaching, att leda människor och liknande. Han gjorde inga närmanden mot mig och jag kan faktiskt inte avgöra vad raggningsfaktorn är där. Ganska hög vill jag inbilla mig. Om jag träffar honom igen kan jag faktiskt överväga att prova en äldre man. Kanske finns det saker jag ännu inte har lärt mig?

Jag ska fortsätta mina barbesök och fortsätta analysera människorna jag möter. Nästa gång kanske jag till och med analyserar mig själv.


Kommentarer
Postat av: Sofia

SV: Än så länge har jag inte haft nå vidare tur i kärlek. Men det kanske vänder? :)

2009-12-30 @ 16:45:09
URL: http://travelingaroundtheworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0