Dagen efter

I dag har det varit en ok dag. Jag har inte gjort så mycket nytta. Min bror hjälpte till med disken från igår, så jag fick tid till att göra ingenting ett tag. Sedan var det dags för släktträff, trevligt men tråååkigt.
Jag har försökt att ha minimal kontakt med min vän. Kunde dock inte hålla mig och skickade några sms. Fick veta att han åker hem imorgon, tre dagar tidigare än planerat. Jag vet inte om han åker hem själv eller får skjuts av någon vän som ska samma väg. Jag vet inte vad hans planer är när han kommer hem. Och jag vet inte vad han gör ikväll, annat än att han funderade på att gå ut.
Allt jag vet är att han mår otroligt dåligt. Och att jag har en sjuklig önskan att veta exakt vad han gör. Att jag oroar mig för att han ska göra något dumt. Jag försöker intala mig att han är vuxen och gör som han vill, och att han måste ta ansvar för sina egna handlingar. Men jag känner mig ändå sjukligt fixerad. Och jag blir arg på mig själv för det.
På något sätt vill jag vara viktig för honom, jag vill kunna ge honom en anledning att gå upp om morgonen och kanske till och med ge honom lite glädje i livet. Men jag vet att han inte vill ha någon anledning att gå upp, och att han inte vill att jag ska vara anledningen till att han gör det. Vår relation är för komplicerad. Jag kanske inte alltid kommer finnas där, och jag vill inte svika honom. Jag vill inte att han ska bli sviken igen.
Just nu känner jag mig bara förvirrad. Vet inte vilket ben jag ska stå på. Jag tror att jag måste backa undan och låta honom få mer plats. Men det är så otroligt svårt och kostar så mycket av min kraft. Kraft som jag inte riktigt vet om jag har kvar. Just nu är jag bara så trött.

Kommentarer
Postat av: Alina

Godnatt! :)

2009-12-26 @ 01:28:00
URL: http://musicrecord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0