Att känna sig attraktiv

När man har blivit lämnad av den man älskar, för att han älskar en annan kvinna, är det lätt att känna sig mindervärdig och oattraktiv. Det är lätt att tolka det inträffade som att man inte duger, att det är man själv som misslyckats och åldrats (man är ju inte 18 längre). Det är lätt att titta i spegeln och känna sig fet, ful och oattraktiv. Och att se kläderna i garderoben som otrendiga och dåligt sittande.

En sådan period hade jag i början av veckan. Jag kan säga att det är inte kul att känna ett akut bantningsbehov precis innan årets julbord på företaget. Och precis innan helgerna drar igång. Det skapar lätt "lite" ångest.

Men när jag ser tillbaka på veckan så har jag på något sätt lyckats skjuta undan de negativa tankarna jag har om mig själv och börjat tänka positiva tankar igen. Visst, jag vet att jag väger mer än vad jag gjort på massvis med år just nu, och att mina levnadsvanor kunde vara bättre. Men jag känner att jag TROTS det är attraktiv. Och jag vet att jag kan göra livsförändringar som kan göra mig ÄNNU mer attraktiv.

Vad är det då som gjort denna förändring inom mig själv? Delvis är det jag själv och delvis har jag fått hjälp av andra omkring mig. Både spontant och efter att jag bett om det. Det första jag gjorde var att inse att jag inte behöver andras bekräftelse för att veta att jag duger. Just nu finns det bara en människa som på riktigt bryr sig om hur jag mår och hur jag ser ut, en människa som alltid kommer att finnas vid min sida. Och det är jag själv. Alltså är det för mig själv jag ska känna mig attraktiv. Jag behöver ingen annans gillande. Även om det är trevligt att få, så är det inte det som bedömmer mitt värde.

Sedan blev jag väl omhändertagen av en kompis, som skämde bort mig ordentligt en vardagskväll när jag verkligen behövde det. Som fick mig att känna mig attraktiv och värdefull. Det gjorde mycket! Jag har även boostat mitt självförtroende med två spontanshoppingvändor som totalt sprängde min månadsbudget. Tur att alla julklappar redan var köpta och jag spenderar julhelgen hos mamma!

Det hela kulminerade sedan här i slutet av veckan med en spontan komplimang från en medhandlare på Ica Kvantum om att jag hade en snygg handväska (det verkar som att jag har lite braiga saker i min garderob iaf). Direkt efter det fick jag visa leg på systemet... DET var åratal sedan jag gjorde sist! Och idag på tåget hamnade jag i ett trevligt samtal med en kille/man i min ålder, som innan jag skulle kliva av frågade om han kunde få mitt nummer. SHIT vad jag måste vara het!

Mitt nyårslöfte för 2010 kommer bli att jag ska ta väl vara på mig själv, älska mig själv och vårda mig själv. För om jag inte gör det så är det ingen annan som kommer göra det heller. Kom ihåg det medsystrar!

Kommentarer
Postat av: Tubii

Hej, jag tycker att du har en intressant blogg... jag har läst lite nu och jag tror att du klarar dig fint utan honom. Du kommer hitta en fin man :) jag kan följa din blogg och kommentera dina inlägg om du följer min!



Kram

2009-12-21 @ 17:14:35
URL: http://ladytubii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0