Alla dessa helgdagar

Imorgon åker jag hem från mina föräldrar. Jag har varit här sedan förra helgen. På sätt och vis längtar jag hem. Jag längtar efter att få göra vad jag vill, och på att slippa mina föräldrars tjat. Alltså - jag tycker mycket om dem. Men föräldrar är ju föräldrar.
Samtidigt våndas jag över att behöva åka tillbaka, tillbaka till lägenheten. För julhelgen är ju inte slut bara för att jag åker hem. Det är fortfarande fruktansvärt många helgdagar kvar innan vardagsrutinerna återställs. Den jobbigaste tiden för mig är helgen, dessa evigt långa dagar som måste fyllas med något.
Förr älskade jag julens alla helger. Då kunde jag och min dåvarande man ligga i sängen hur länge vi ville. Vi spelade datorspel mot varandra på varsin dator, ofta äventyrsspel typ Dungeon siege och liknande. Vi sov tills vi vaknade och åt massor av choklad ur chokladaskar. När vi tröttnade på att spela datorspel, äta choklad och sova så hade vi sex. Och gjorde risalamalta. Vi hade vår latrutin.
Men vad har jag kvar nu? Det finns ingen att dra sig med på morgonen. Ingen att ha härlig morgonsex med flera dagar på raken, när man sovit sig riktigt utvilad men ändå inte vill gå upp ur sängen. Ingen att spela datorspel mot. Ingen som frågar om man vill ha mer choklad eller mer julmust. Ingen att stänga in sig med.
När jag kommer tillbaka hem kommer jag åter igen att vara helt ensam. Det kommer bara vara jag. Det vill jag inte!

Kommentarer
Postat av: Tobias

Samma här, skulle aldrig ställa mig i kö i snöstorm på juldagskvällen ;) usch

2009-12-26 @ 11:23:04
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Madicken

Ja den är kul :D

2009-12-26 @ 12:04:26
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: Devinia Euvel

sv; Tack så jättemycket. :)

Feel-good filmer är underskattad, och pay if forward är en utav de bästa feel-good filmerna som någonsin gjorts.

2009-12-26 @ 13:02:46
URL: http://ultrapid.blogg.se/
Postat av: maria

Tack för ditt inlägg! Hoppas du snart når ditt mål; självsäker och lycklig! Tids nog hittar du dina egna latrutiner. Det mesta du beskriver går ju faktiskt att göra ensam... även om det förstås kan vara roligare att vara två också...! Lycka till!

2009-12-26 @ 14:18:43
URL: http://tidningenps.se
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hoppas det går bra ändå och att du kan finna lycka och mys med dig själv.

kram

2009-12-26 @ 15:16:57
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0